logo

 

rssfacebook twitter mail

Свяжитесь с нами     

Затверджено перелік біржових товарів та світових товарних бірж для цілей ТЦУ

Кабінет Міністрів України (далі - «КМУ») оприлюднив Постанову № 616 від 8 вересня 2016 року (далі – «Постанова»), якою затвердив перелік товарів, що мають біржове котирування, та світових товарних бірж (далі – «Перелік») для цілей трансфертного ціноутворення.

Постанова набирала чинності 16 вересня 2016 року.

Які ключові наслідки тягне за собою прийняття Постанови?

З дати набрання чинності зазначеної Постанови щодо операцій з імпорту та експорту товарів, які мають біржові котирування, необхідно буде застосовувати підпункт 39.2.1.3 Податкового кодексу. Відповідно до цієї норми, для цілей аналізу відповідності умов таких операцій принципу «витягнутої руки» необхідно буде використовувати біржові котирування (товарних бірж, зазначених у Переліку) за декаду, що передує даті здійснення операції. Тобто, фактично, діапазон біржових котирувань за попередню декаду виконуватиме функції діапазону ринкових цін для трансфертного ціноутворення.

Хочемо нагадати, що зазначена норма 39.2.1.3 була внесена до Податкового кодексу ще у 2015 році; проте вона не діяла саме через відсутність Переліку.

Наразі існують підстави вважати, що Перелік та норму 39.2.1.3 необхідно буде застосовувати з дати офіційного опублікування Постанови (тобто з 16-го вересня 2016 року).

Чи можуть виникнути проблеми із застосуванням Постанови?

Попередній аналіз зазначеного Переліку свідчить про те, що Перелік біржових товарів, визначений КМУ, є досить широким та охоплює не тільки основні групи товарів, що експортуються з України (вироби з металу, залізорудна сировина, сільськогосподарська продукція, хімічна продукція), але й цілу низку інших товарів (наприклад, соки, кардамон, кава тощо).

На практиці застосування світових бірж, зазначених у Постанові, може бути суттєво ускладнене з огляду на наступне:

o Характеристики товарів, що котируються на світових товарних біржах, можуть суттєво відрізнятись від характеристик товарів, які фактично експортуються з України або імпортуються в країну. Те ж саме стосується базових умов поставки (наприклад, місце переходу права власності, умови платежів тощо).

o Враховуючи зазначене, з метою коректного використання інформації з таких бірж, може виникнути необхідність у проведенні коригувань. У деяких випадках кількість необхідних коригувань може занадто ускладнити і, таким чином, поставити під сумнів достовірність подальшого порівняння для цілей трансфертного ціноутворення.

o Інформація, наявна у товарних біржах з Переліку, в деяких випадках є обмеженою і недостатньою для проведення повноцінного аналізу (зокрема, відсутні детальні характеристики товарів, умови поставки та оплати).

Використання діапазону буквально «за попередні десять календарних днів» для встановлення ціни на поставку у кожний окремий день може призвести до складнощів на практиці. Адже зазвичай фактична ціна на експортно-імпортні поставки має бути погоджена за день-два до дати фактичної поставки, а інколи і раніше.

Чи можна не застосовувати Постанову та зазначений у ній перелік?

Так, це можливо, але необхідно врахувати наступне. У разі якщо контрольована операція підпадає під дію підпункту 39.2.1.3 (тобто, товар, що є предметом операції, зазначений у Переліку), законодавство дозволяє застосовувати стандартні методи трансфертного ціноутворення (тобто, без обов’язкового застосування Постанови) для цілей аналізу таких операцій.

У такому разі платник податків буде зобов’язаний до 1 травня року, що настає за звітним, надати податковим органам інформацію в довільній формі, в якій буде наведено дані про всіх пов’язаних осіб – учасників ланцюгу поставки (експортної або імпортної), включаючи інформацію про рентабельність таких осіб.

Матеріал підготовлено фахівціми Делойт енд Туш ЮСК

Перелік біржових товарів та світових товарних бірж додається:

перелік біржових товарів та світових товарних бірж для цілей ТЦУ

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Затверджено перелік біржових товарів та світових товарних бірж для цілей ТЦУ

Кабінет Міністрів України (далі - «КМУ») оприлюднив Постанову № 616 від 8 вересня 2016 року (далі – «Постанова»), якою затвердив перелік товарів, що мають біржове котирування, та світових товарних бірж (далі – «Перелік») для цілей трансфертного ціноутворення.

Постанова набирала чинності 16 вересня 2016 року.

Які ключові наслідки тягне за собою прийняття Постанови?

З дати набрання чинності зазначеної Постанови щодо операцій з імпорту та експорту товарів, які мають біржові котирування, необхідно буде застосовувати підпункт 39.2.1.3 Податкового кодексу. Відповідно до цієї норми, для цілей аналізу відповідності умов таких операцій принципу «витягнутої руки» необхідно буде використовувати біржові котирування (товарних бірж, зазначених у Переліку) за декаду, що передує даті здійснення операції. Тобто, фактично, діапазон біржових котирувань за попередню декаду виконуватиме функції діапазону ринкових цін для трансфертного ціноутворення.

Хочемо нагадати, що зазначена норма 39.2.1.3 була внесена до Податкового кодексу ще у 2015 році; проте вона не діяла саме через відсутність Переліку.

Наразі існують підстави вважати, що Перелік та норму 39.2.1.3 необхідно буде застосовувати з дати офіційного опублікування Постанови (тобто з 16-го вересня 2016 року).

Чи можуть виникнути проблеми із застосуванням Постанови?

Попередній аналіз зазначеного Переліку свідчить про те, що Перелік біржових товарів, визначений КМУ, є досить широким та охоплює не тільки основні групи товарів, що експортуються з України (вироби з металу, залізорудна сировина, сільськогосподарська продукція, хімічна продукція), але й цілу низку інших товарів (наприклад, соки, кардамон, кава тощо).

На практиці застосування світових бірж, зазначених у Постанові, може бути суттєво ускладнене з огляду на наступне:

o Характеристики товарів, що котируються на світових товарних біржах, можуть суттєво відрізнятись від характеристик товарів, які фактично експортуються з України або імпортуються в країну. Те ж саме стосується базових умов поставки (наприклад, місце переходу права власності, умови платежів тощо).

o Враховуючи зазначене, з метою коректного використання інформації з таких бірж, може виникнути необхідність у проведенні коригувань. У деяких випадках кількість необхідних коригувань може занадто ускладнити і, таким чином, поставити під сумнів достовірність подальшого порівняння для цілей трансфертного ціноутворення.

o Інформація, наявна у товарних біржах з Переліку, в деяких випадках є обмеженою і недостатньою для проведення повноцінного аналізу (зокрема, відсутні детальні характеристики товарів, умови поставки та оплати).

Використання діапазону буквально «за попередні десять календарних днів» для встановлення ціни на поставку у кожний окремий день може призвести до складнощів на практиці. Адже зазвичай фактична ціна на експортно-імпортні поставки має бути погоджена за день-два до дати фактичної поставки, а інколи і раніше.

Чи можна не застосовувати Постанову та зазначений у ній перелік?

Так, це можливо, але необхідно врахувати наступне. У разі якщо контрольована операція підпадає під дію підпункту 39.2.1.3 (тобто, товар, що є предметом операції, зазначений у Переліку), законодавство дозволяє застосовувати стандартні методи трансфертного ціноутворення (тобто, без обов’язкового застосування Постанови) для цілей аналізу таких операцій.

У такому разі платник податків буде зобов’язаний до 1 травня року, що настає за звітним, надати податковим органам інформацію в довільній формі, в якій буде наведено дані про всіх пов’язаних осіб – учасників ланцюгу поставки (експортної або імпортної), включаючи інформацію про рентабельність таких осіб.

Матеріал підготовлено фахівціми Делойт енд Туш ЮСК

Перелік біржових товарів та світових товарних бірж додається:

перелік біржових товарів та світових товарних бірж для цілей ТЦУ

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить


15.07.2018
09.07.2018
06.07.2018
28.05.2018
29.03.2018
29.01.2018
07.01.2018
06.01.2018
03.01.2018
17.12.2017
08.12.2017
03.12.2017