logo

 

rssfacebook twitter mail

Свяжитесь с нами     

Проект Закону про Фінансову поліцію

Метою законопроекту є розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та cтворення Фінансової поліції – державного правоохоронного органу, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Фінансову поліцію та встановлюються такі концептуальні положення:

а) Фінансова поліція буде здійснювати заходи із запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави (в тому числі різних форм фінансової допомоги іноземних держав), економічної безпеки (ст. 1 проекту).
Згідно із пропонованими змінами до Кримінального процесуального кодексу України (стаття 216) до підслідності Фінансової поліції належатимуть досудове розслідування таких злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України: порушення порядку фінансування політичної партії, передвиборної агітації … (ст. 1591); привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, у разі, якщо предметом злочину є майно державної чи комунальної власності, або майно державного чи місцевих бюджетів, державних цільових фондів (ст. 191); виготовлення, зберігання, придбання…з метою використання при продажу товарів, збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів, білетів державної лотереї, марок акцизного податку чи голографічних захисних елементів (ст. 199); незаконний обіг дисків для лазерних систем зчитування, матриць, обладнання та сировини для їх виробництва (ст. 2031); зайняття гральним бізнесом (ст. 2032); незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ст. 204); фіктивне підприємництво (ст. 205); підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців (ст. 2051); нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням (ст. 210); видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону (ст. 211); ухилення від сплати податків, зборів (ст. 212); ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування … (ст. 2121); порушення порядку здійснення операцій з металобрухтом (ст. 213); незаконне виготовлення, підроблення, використання або збут незаконно виготовлених, одержаних чи підроблених контрольних марок (ст. 216); доведення банку до неплатоспроможності (ст. 2181); доведення до банкрутства (ст. 219); шахрайство з фінансовими ресурсами (ст. 222); маніпулювання на фондовому ринку (ст. 2221); підроблення документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів (ст. 2231); порушення порядку ведення реєстру власників іменних цінних паперів (ст. 2232); виготовлення, збут та використання підроблених недержавних цінних паперів (ст. 224); незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну або банківську таємницю (ст. 231); розголошення комерційної або банківської таємниці (ст. 232); незаконне використання інсайдерської інформації (ст. 2321); приховування інформації про діяльність емітента (ст. 2322); незаконна приватизація державного, комунального майна (ст. 233).
Крім того, КПК України передбачено, якщо під час розслідування вищевказаних злочинів будуть встановлені інші пов'язані злочини (вказаний конкретний перелік), то Фінансова поліція зможе їх також розслідувати;

б) систему Фінансової поліції складатимуть центральний апарат та до 7 територіальних управлінь (ч. 1 та ч. 3 ст. 13 проекту);

в) встановлена максимальна кількість працівників - не більше 3 000 осіб, яким визначено вичерпний перелік підстав припинення повноважень, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці (ч. 5 ст. 13 проекту);

г) визначено процедуру конкурсного відбору керівника, його заступників та інших працівників Фінансової поліції, яка є відкритою та прозорою шляхом створення комісії конкурсного відбору, до складу якої входять представники, делеговані з різних сфер (ст. 14 та ст. 19 проекту). При цьому встановлені наступні квоти при створенні Фінансової поліції: колишні співробітники податкової міліції, підрозділів протидії злочинності у сфері економіки, що діють в системі МВС України, підрозділів контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України – не більше 25 %; особи, які обіймали посади слідчих або оперативних співробітників в інших органах державної влади – не більше 5 %; інші особи – не менш як 70 % (п. 3 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" проекту);

д) Фінансова поліція матиме достатні повноваження для ефективної роботи - детективи будуть здійснювати оперативно-розшукову діяльність, а також досудове розслідування злочинів. Крім того, даний орган матиме право прямого доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, наявність достатніх фінансових та матеріально-технічних ресурсів (ст. 8 проекту).
У зв'язку з цим запропоновані також зміни до КПК України та КК України для усунення спорів (https://goo.gl/kUs9jB) з приводу того, чи підлягає ухвала слідчого судді обов'язковому виконанню, та чи передбачена кримінальна відповідальність за невиконання такої ухвали (зміни до ст. 21 КПК України та ст. 382 КК України).

е) передбачено особисту матеріальну відповідальність працівників за шкоду, спричинену їхніми діяннями, рішеннями (ч. 3 ст. 37 проекту). Такий підхід забезпечить відхід від принципу "колективної безвідповідальності";

ж) відповідно до ст. 34 проекту у складі центрального управління Фінансової поліції діє підрозділ внутрішнього контролю з метою попередження, виявлення та відповідного реагування на прояви корупції, а також з метою контролю за дотриманням професійних та етичних стандартів працівників Фінансової поліції та Міністерства фінансів України. З метою забезпечення інституційної та організаційної незалежності та неупередженості відповідного підрозділу передбачено, що останній підпорядковується Міністру фінансів України, а також координується та спрямовується Міністром;

з) Фінансова поліція двічі на рік оприлюднює детальний звіт про свою діяльність, а також разом з висновком до нього громадської ради при Фінансовій поліції подає звіт Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. Законопроектом встановлюються мінімальні вимоги до змісту звіту Фінансовій поліції, серед яких є і показник обсягу тіньового бізнесу в Україні (п. 2 ч. 4, ч. 5 ст. 33 проекту);

и) передбачено ліквідацію податкової міліції, за виключенням працівників спеціального підрозділу "Фантом", який займається боротьбою з економічною злочинністю та контрабандою вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, працівники якого переводяться на службу до поліції особливого призначення (п. 9 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" проекту).

 

Законопроект № 4228 від 15.03.2016 дивись тут >>>

 

 

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Проект Закону про Фінансову поліцію

Метою законопроекту є розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та cтворення Фінансової поліції – державного правоохоронного органу, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Фінансову поліцію та встановлюються такі концептуальні положення:

а) Фінансова поліція буде здійснювати заходи із запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави (в тому числі різних форм фінансової допомоги іноземних держав), економічної безпеки (ст. 1 проекту).
Згідно із пропонованими змінами до Кримінального процесуального кодексу України (стаття 216) до підслідності Фінансової поліції належатимуть досудове розслідування таких злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України: порушення порядку фінансування політичної партії, передвиборної агітації … (ст. 1591); привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, у разі, якщо предметом злочину є майно державної чи комунальної власності, або майно державного чи місцевих бюджетів, державних цільових фондів (ст. 191); виготовлення, зберігання, придбання…з метою використання при продажу товарів, збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів, білетів державної лотереї, марок акцизного податку чи голографічних захисних елементів (ст. 199); незаконний обіг дисків для лазерних систем зчитування, матриць, обладнання та сировини для їх виробництва (ст. 2031); зайняття гральним бізнесом (ст. 2032); незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ст. 204); фіктивне підприємництво (ст. 205); підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців (ст. 2051); нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням (ст. 210); видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону (ст. 211); ухилення від сплати податків, зборів (ст. 212); ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування … (ст. 2121); порушення порядку здійснення операцій з металобрухтом (ст. 213); незаконне виготовлення, підроблення, використання або збут незаконно виготовлених, одержаних чи підроблених контрольних марок (ст. 216); доведення банку до неплатоспроможності (ст. 2181); доведення до банкрутства (ст. 219); шахрайство з фінансовими ресурсами (ст. 222); маніпулювання на фондовому ринку (ст. 2221); підроблення документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів (ст. 2231); порушення порядку ведення реєстру власників іменних цінних паперів (ст. 2232); виготовлення, збут та використання підроблених недержавних цінних паперів (ст. 224); незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну або банківську таємницю (ст. 231); розголошення комерційної або банківської таємниці (ст. 232); незаконне використання інсайдерської інформації (ст. 2321); приховування інформації про діяльність емітента (ст. 2322); незаконна приватизація державного, комунального майна (ст. 233).
Крім того, КПК України передбачено, якщо під час розслідування вищевказаних злочинів будуть встановлені інші пов'язані злочини (вказаний конкретний перелік), то Фінансова поліція зможе їх також розслідувати;

б) систему Фінансової поліції складатимуть центральний апарат та до 7 територіальних управлінь (ч. 1 та ч. 3 ст. 13 проекту);

в) встановлена максимальна кількість працівників - не більше 3 000 осіб, яким визначено вичерпний перелік підстав припинення повноважень, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці (ч. 5 ст. 13 проекту);

г) визначено процедуру конкурсного відбору керівника, його заступників та інших працівників Фінансової поліції, яка є відкритою та прозорою шляхом створення комісії конкурсного відбору, до складу якої входять представники, делеговані з різних сфер (ст. 14 та ст. 19 проекту). При цьому встановлені наступні квоти при створенні Фінансової поліції: колишні співробітники податкової міліції, підрозділів протидії злочинності у сфері економіки, що діють в системі МВС України, підрозділів контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України – не більше 25 %; особи, які обіймали посади слідчих або оперативних співробітників в інших органах державної влади – не більше 5 %; інші особи – не менш як 70 % (п. 3 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" проекту);

д) Фінансова поліція матиме достатні повноваження для ефективної роботи - детективи будуть здійснювати оперативно-розшукову діяльність, а також досудове розслідування злочинів. Крім того, даний орган матиме право прямого доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, наявність достатніх фінансових та матеріально-технічних ресурсів (ст. 8 проекту).
У зв'язку з цим запропоновані також зміни до КПК України та КК України для усунення спорів (https://goo.gl/kUs9jB) з приводу того, чи підлягає ухвала слідчого судді обов'язковому виконанню, та чи передбачена кримінальна відповідальність за невиконання такої ухвали (зміни до ст. 21 КПК України та ст. 382 КК України).

е) передбачено особисту матеріальну відповідальність працівників за шкоду, спричинену їхніми діяннями, рішеннями (ч. 3 ст. 37 проекту). Такий підхід забезпечить відхід від принципу "колективної безвідповідальності";

ж) відповідно до ст. 34 проекту у складі центрального управління Фінансової поліції діє підрозділ внутрішнього контролю з метою попередження, виявлення та відповідного реагування на прояви корупції, а також з метою контролю за дотриманням професійних та етичних стандартів працівників Фінансової поліції та Міністерства фінансів України. З метою забезпечення інституційної та організаційної незалежності та неупередженості відповідного підрозділу передбачено, що останній підпорядковується Міністру фінансів України, а також координується та спрямовується Міністром;

з) Фінансова поліція двічі на рік оприлюднює детальний звіт про свою діяльність, а також разом з висновком до нього громадської ради при Фінансовій поліції подає звіт Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. Законопроектом встановлюються мінімальні вимоги до змісту звіту Фінансовій поліції, серед яких є і показник обсягу тіньового бізнесу в Україні (п. 2 ч. 4, ч. 5 ст. 33 проекту);

и) передбачено ліквідацію податкової міліції, за виключенням працівників спеціального підрозділу "Фантом", який займається боротьбою з економічною злочинністю та контрабандою вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, працівники якого переводяться на службу до поліції особливого призначення (п. 9 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" проекту).

 

Законопроект № 4228 від 15.03.2016 дивись тут >>>

 

 

 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить


29.03.2018
29.01.2018
07.01.2018
06.01.2018
03.01.2018
17.12.2017
08.12.2017
03.12.2017
25.11.2017
22.11.2017
30.10.2017
22.10.2017